پلتفرمهای تجارت اجتماعی ایران
در این گزارش، صنعت تجارت اجتماعی ایران با تمرکز بر بازار فروشگاههای اینستاگرامی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. پلتفرم های موجود در صنعت تجارت اجتماعی ایران را بطور کلی میتوان به ۶ دسته تقسیم کرد:
- رسانههای اجتماعی
- فروش شبکهای
- خرید تیمی
- نقد و بررسی محصول
- پلتفرمهای جامع
- توانمندسازان تجارت اجتماعی
این پلتفرمها علاوه بر صنعت تجارت اجتماعی به صنعت تجارت الکترونیک سنتی نیز خدمتدهی میکنند. به همین دلیل، رسانههای اجتماعی به رهبری اینستاگرام و فعالیت ۴۱۵ هزار فروشگاه اینستاگرامی را میتوان بازیگر اصلی صنعت تجارت اجتماعی ایران دانست. ضریب نفوذ ۷۱٪ شبکههای اجتماعی و پیامرسانها در میان مردم ایران و حضور ۴۴ میلیون کاربر فعال ایرانی در اینستاگرام تاییدی بر این موضوع است.
همکاران گزارش و منابع گردآوری دادهها
در گزارش بازار فروشگاههای اینستاگرامی و صنعت تجارت اجتماعی ایران ۱۴۰۱، با بیش از ۱۵ بنیانگذار، مدیر ارشد و متخصص در اکوسیستم استارتاپی در صنایع تجارت الکترونیک، تجارت اجتماعی، لجستیک، پرداخت و تبلیغات، مشاوره و مصاحبه صورت گرفته و دیدگاههای آنها در جهت افزایش دقت و صحت جنبههای مختلف گزارش در نظر گرفته شده است. این گزارش با همکاری مستقیم اعضای تیم تکراسا، ماتوریتی و تضمینچی و صرف بیش از ۷۰۰ نفرساعت در بازه زمانی سهماه و نیم تهیه و تنظیم شده است.
در این گزارش سعی شده دادههای فروشگاههای اینستاگرامی با دقت بالایی استخراج شود تا خواننده به شناخت دقیقی از فروشگاههای اینستاگرامی، اشتغالزایی و اندازه بازار آن دست پیدا کند.
آنچه در این گزارش آمده است:
- صنعت تجارت اجتماعی در جهان و ایران
- تغییر رفتار مردم در خرید آنلاین
- مقایسه تجارت الکترونیک سنتی و تجارت اجتماعی
- ذینفعان تجارت اجتماعی
- خریداران
- فروشندگان و ترویجدهندگان
- پلتفرمها
- بازار فروشگاههای اینستاگرامی ایران
- تعداد کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی
- فروشگاههای اینستاگرامی
- تعداد فروشگاههای اینستاگرامی
- تعداد فالوور فروشگاههای اینستاگرامی
- گستردگی جغرافیایی فروشگاههای اینستاگرامی
- راه ارتباطی فروشگاههای اینستاگرامی با خریداران
- پستهای فروشگاهی
- تعداد پستهای فروشگاهی
- تعداد لایک پستهای فروشگاهی
- تعداد کامنت پستهای فروشگاهی
- قیمت پستهای فروشگاهی
- بازار خریدوفروش محصول در اینستاگرام
- اندازه بازار
- وضعیت بازار اینستاگرام به تفکیک گروههای کالایی
جهت دانلود فایل کامل این گزارش روی دکمه زیر کلیک کنید:
منبع: وبسایت TECHRASA فارسی
بدون دیدگاه