به گزارش روابط عمومی  شرکت مهندسی سیستم فرزانگان علم و صنعت، کارگزاری منطقه‌ای شبکه ملی فن بازار، این نشست با حضور دبیر شبکه ملی فن بازار اعضای شورای فن بازار  استان در تاریخ یک تیر ماه ۱۴۰۲ در محل سالن کنفرانس استانداری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از سوی دکتر نوری نیا، ریاست محترم پارک در خصوص بیستمین نشست ارائه شد. در ادامه دکتر خلیل زادگان به نیابت از معاون محترم نوآوری و فناوری پارک استان به عنوان مدیر منطقه‌ای شبکه ملی فن بازار گزارشی از فعالیت‌های کلی، اهداف تشکیل شورای فن بازار و دستور کار جلسه ارائه نمود.  سپس هر یک از کارگزاران منطقه‌ای خانم رضا پناه، آقای جوانبخت و آقای فریدپور، در خصوص عملکرد و تجربیات خویش گزارشی ارائه دادند.

آقای فریدپور مدیر عامل شرکت مهندسی سیستم فرزانگان علم و صنعت (کارگزار منطقه‌ای شبکه ملی فن بازار)، ضمن قدردانی از کلیه همکاران و نهادها علی‌الخصوص پارک به عنوان میزبان این نشست، در همکاری جهت برگزاری بیستمین نشست تخصصی مدیران و کارگزاران شبکه ملی فن بازار کشور، اشاره نمود یکی از نتایج ملموس این نشست هم‌افزایی دستگاه‌ها، معرفی ظرفیت‌های استان، حضور سرمایه‌گذاران مطرح کشوری جهت سرمایه‌گذاری و شبکه‌سازی  بود. هم‌چنین گزارشی از رویدادهای ، دوره‌های آموزشی و ترویجی برگزار شده، قراردادهای سرمایه‌گذاری، توسعه بازار داخلی و خارجی و احصای نیازهای فناورانه را ارائه دادند. در ادامه بیان نمودند: «با توجه به مزیت استان و سابقه فعالیت شرکت، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های گذشته و آتی شرکت توسعه به سمت بازارهای بین‌المللی است. با همین هدف نیز زیرساخت‌های لازم جهت توسعه به بازارهای بین‌المللی، در کشورهای ارمنستان و ترکیه را ایجاد کرده‌ایم و آماده‌ایم خدماتی چون ارائه فضای نمایشگاهی، تحقیقات تخصصی بازار، ارائه فضای اداری و کارگاهی، تولید محتوا متناسب با کشور مقصد، فروش، بازاریابی و انتقال فناوری و محصولات فناورانه، سرمایه‌گذاری مشترک را به مخاطبین خود ارائه دهیم. هم‌چنین در نظر داریم دامنه فعالیت‌ها و خدمات خود  را در سایر کشورها گسترش دهیم».

در ادامه جلسه در مورد عضویت سایر اعضا پیشنهاداتی مطرح و رأی‌گیری برای عضویت آن‌ها انجام شد. بدین ترتیب منطقه آزاد ماکو، دانشگاه‌های ارومیه، آزاد و صنعتی و هم‌چنین اداره کل صمت استان به عنوان اعضای جدید پیشنهاد شدند.

توضیح اینکه اعضای اولیه طبق آیین‌نامه، استاندار یا معاون اقتصادی استاندار، ریاست پارک، مدیر عامل شرکت شهرک‌ها، ریاست دانشگاه، ریاست بنیاد ملی نخبگان، مدیر عامل بنیاد نخبگان، نماینده شرکت‌های عضو شهرک صنعتی، نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگزاران منطقه‌ای شبکه ملی فن بازار است و در مورد عضویت و عدم عضویت اعضا در شورا تصمیم‌گیری خواهد شد.

سپس دکتر الماسی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان،‌ اشاره کردند، این بنیاد در نظر دارد رویداد مسئله محور شهید بابایی جهت احصای نیازهای فناورانه برگزار نماید. ایشان بیان نمودند طرح توسعه رویدادهای رقابتی مسئله محور تحت عنوان طرح شهید بابایی به منظور ایجاد فضای پرنشاط علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها، آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان با نیازها و مسائل کشور و ترغیب آنان برای کارگروهی (از یک سو) و حل مسائل صنعت و جامعه با استفاده از توان اجتماع نخبگانی (از سوی دیگر)‌از سال ۱۳۹۹ از سوی بنیاد ملی نخبگان اجرایی شده است. در این طرح، برگزارکننده رویداد، مسابقه‌ای علمی، تیمی میان تیم­های شرکت‌کننده برگزار می‌کند و تیم‌ها در مدتی معین برای ارائه خط‌مشی و راه‌حل یک مسئله در چارچوب مقررات رویداد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. ایشان پیشنهاد نمودند این رویداد با همکاری همه دستگاه‌ها و کارگزاران در برنامه استان قرار گیرد.

در ادامه آقای خالقی، دبیر شبکه ملی فن بازار کشور، ضمن بیان اهداف شبکه ملی فن بازار کشور برگزاری نشست ملی با کیفیت بالا و همکاری همه بازیگران را نشانه‌ای مثبت برای همسویی و همت مسئولین و دست‌اندرکاران برای ارتقای جایگاه استان در حوزه فناوری دانست. وی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف در استان آذربایجان غربی توسط فن بازار، پیشنهاد کرد رویدادهای دیگری نیز در سطح ملی جهت ارتقای جایگاه استان برگزار گردد. وی شورای فن بازار استان را به عنوان محلی برای تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌گذاری و راهبری، پایش و نظارت فعالیت‌های حوزه نوآوری و فناوری استان دانست و پیشنهاد کرد برنامه عملیاتی پیشنهادی دبیرخانه شبکه ملی فن بازار در شورای استان مورد بررسی قرار گیرد و مصوب گردد. دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره به پتانسیل‌های ویژه استان، از آمادگی کامل این شبکه برای حمایت از برگزاری رویدادها، کارگاه‌های آموزشی مرتبط با عرضه و تقاضای فناوری در استان و هم‌چنین کمک به توسعه فعالیت‌های فن بازار منطقه‌ای خبر داد.

در انتهای جلسه آقای دکتر حیدری، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان غربی، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورا، بیان نمودند با توجه به از بین رفتن بسیاری از فرصت‌ها در کشور، تنها راه توسعه، توسعه عمودی و از مسیر فناوری است. ایشان فرمودند استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی توجه ویژه به این حوزه دارد. لذا شبکه ملی فن بازار کشور در کنار سایر بازیگران نقش کلیدی در توسعه اقتصادی منطقه‌ای و کشور می‌توانند ایفا کنند. ایشان در ادامه پیشنهاد کردند حداکثر تا انتهای تیر ماه جلسه بعدی شورای فن بازار استان، با دستور کار بررسی برنامه عملیاتی فن بازار منطقه‌ای تشکیل گردد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *