پلتفرم‌های تجارت اجتماعی ایران

در این گزارش، صنعت تجارت اجتماعی ایران با تمرکز بر بازار فروشگاه‌های اینستاگرامی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. پلتفرم های موجود در صنعت تجارت اجتماعی ایران را بطور کلی می‌توان به ۶ دسته تقسیم کرد:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • فروش شبکه‌ای
  • خرید تیمی
  • نقد و بررسی محصول
  • پلتفرم‌های جامع
  • توانمندسازان تجارت اجتماعی

این پلتفرم‌ها علاوه بر صنعت تجارت اجتماعی به صنعت تجارت الکترونیک سنتی نیز خدمت‌دهی می‌کنند. به همین دلیل، رسانه‌های اجتماعی به رهبری اینستاگرام و فعالیت ۴۱۵ هزار فروشگاه اینستاگرامی را می‌توان بازیگر اصلی صنعت تجارت اجتماعی ایران دانست. ضریب نفوذ ۷۱٪ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در میان مردم ایران و حضور ۴۴ میلیون کاربر فعال ایرانی در اینستاگرام تاییدی بر این موضوع است.

همکاران گزارش و منابع گردآوری داده‌ها

در گزارش بازار فروشگاه‌های اینستاگرامی و صنعت تجارت اجتماعی ایران ۱۴۰۱، با بیش از ۱۵ بنیان‌گذار، مدیر ارشد و متخصص در اکوسیستم استارتاپی در صنایع تجارت الکترونیک، تجارت اجتماعی، لجستیک، پرداخت و تبلیغات، مشاوره و مصاحبه صورت گرفته و دیدگاه‌های آن‌ها در جهت افزایش دقت و صحت جنبه‌های مختلف گزارش در نظر گرفته شده است. این گزارش با همکاری مستقیم اعضای تیم تکراسا، ماتوریتی و تضمین‌چی و صرف بیش از ۷۰۰ نفرساعت در بازه زمانی سه‌ماه و نیم تهیه و تنظیم شده است.

در این گزارش سعی شده داده‌های فروشگاه‌های اینستاگرامی با دقت بالایی استخراج شود تا خواننده به شناخت دقیقی از فروشگاه‌های اینستاگرامی، اشتغال‌زایی و اندازه بازار آن دست پیدا کند. 

آنچه در این گزارش آمده است:

  • صنعت تجارت اجتماعی در جهان و ایران
    • تغییر رفتار مردم در خرید آنلاین
    • مقایسه تجارت الکترونیک سنتی و تجارت اجتماعی
    • ذی‌نفعان تجارت اجتماعی
      • خریداران
      • فروشندگان و ترویج‌دهندگان
      • پلتفرم‌ها
  • بازار فروشگاه‌های اینستاگرامی ایران
    • تعداد کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی
    • فروشگاه‌های اینستاگرامی
      • تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی 
      • تعداد فالوور فروشگاه‌های اینستاگرامی 
      • گستردگی جغرافیایی فروشگاه‌های اینستاگرامی 
      • راه ارتباطی فروشگاه‌های اینستاگرامی با خریداران
    • پست‌های فروشگاهی
      • تعداد پست‌های فروشگاهی
      • تعداد لایک پست‌های فروشگاهی
      • تعداد کامنت پست‌های فروشگاهی
      • قیمت پست‌های فروشگاهی
    • بازار خریدوفروش محصول در اینستاگرام
      • اندازه بازار
      • وضعیت بازار اینستاگرام به تفکیک گروه‌های کالایی

جهت دانلود فایل کامل این گزارش روی دکمه زیر کلیک کنید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *