فن‌بازار ملی ایران زیر نظر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به ‌عنوان مرجع تبادل فناوری کشور، وظیفه توسعه بازار فناوری با هدف رفع نیازهای فناورانه و عرضه محصولات فناورانه را دارد. این مهم در استان آذربایجان‌غربی از طریق پارک علم و فناوری استان به عنوان فن بازار منطقه‌ای انجام می گیرد.

با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در صنایع کشاورزی، معدن و صنایع غذایی و … و نیز توجه به موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی این استان در دارا بودن مرز مشترک با سه کشور خارجی فن‌بازار به عنوان نهادی تسهیلگر نقشی حیاتی در جهت توسعه، تجاری‌سازی، جذب سرمایه، شناسایی نیازهای فناورانه، فروش و صادرات محصولات واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان ایفا می کند؛ بدیهی است ارتقای جایگاه فن‌بازار در استان و کشور با توجه به پتانسیل‌های موجود منجر به توسعه پایدار، افزایش اشتغال، جذب سرمایه به استان خواهد شد.

 از این رو فن بازار منطقه‌ای استان جهت معرفی پتانسیلهای استان و آشنایی هرچه بیشتر مسئولین استانی با سایر فعالین کشور، ظرفیتهای شبکه ملی فن بازار، همچنین استفاده از تجربیات سایر فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور، بیستمین نشست سراسری مدیران فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور را در تاریخ ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ با همکاری شرکت مهندسی سیستم فرزانگان علم و صنعت کارگزار فن بازار منطقه‌ای آذربایجان‌غربی برگزار خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *